Wpisz swój adres e-mail i pobieraj do woli!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, promocyjnych i reklamowych za pośrednictwem adresu e-mail. Informacje będą wysyłane w formie newslettera zawierającego wyłącznie wartościowe treści.

Potwierdzam, że jestem świadomy, że administratorem danych osobowych jest More Bananas Sp. z o.o. Sp. kom. z siedzibą w Krakowie i że administrator przetwarza dane jedynie na podstawie mojej zgody. Podana zgoda ma charakter dobrowolny,a ja mam prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Zapoznałem się z informacją o przetwarzaniu danych osobowych w Polityce prywatności.


Warning: Undefined variable $alt in /home/users/devmorebananas/public_html/dev.morebananas.pl/morebananas-live/wp-content/themes/morebananas/single.php on line 25

Warning: Undefined variable $attachment_title in /home/users/devmorebananas/public_html/dev.morebananas.pl/morebananas-live/wp-content/themes/morebananas/single.php on line 25

Aplikacje, które powinien znać każdy marketer

Olek Czerniewicz

Olek Czerniewicz

Dzisiejsze tempo rozwoju cywilizacji jest zawrotne, podobnie jak liczba codziennie przyswajanych przez nas informacji. Swego czasu prof. Tadeusiewicz, cybernetyk i były rektor AGH sformułował pojęcie „smogu informacyjnego”. Nie bez powodu.

Analogia jest bezwzględna i prosta: zjawisko smogu w mieście jest wynikiem prymitywnego procesu spalania byle czego, byle gdzie i byle jak. Tak samo smog informacyjny, jest wynikiem procesu generowania ogromnej masy informacji, w wyniku łatwości i dostępu do technologii cyfrowych i informatycznych.

W świecie marketingu obsługujemy nierzadko wielu klientów jednocześnie. Dla jednych tworzymy nowe treści, content do postów, czy na blogi, a jednocześnie z innymi budujemy strategie ich marek, pomagamy w implementacji nowej identyfikacji, czy kreujemy reklamy dla platform społecznościowych, z nastawieniem na różnorodne cele. W międzyczasie robimy prasówki, śledzimy konkurencję i zamawiamy nowe książki, podejmując wyzwania 52 książek na 52 tygodnie nowego roku a także znajdujemy czas na życie prywatne. A przecież nie jesteśmy robotami, prawda?

Przeczytaj także Marketingowe trendy na 2021 rok

Aplikacje zwiększające efektywność

Nie jesteśmy, ale wspomagamy się technologią, która porządkuje dzień, tydzień, miesiąc. Narzędziami, które układają procesy w projektach, zadania zespołu w strukturze kampanii, czy przypominającymi w danym dniu o kolejnych meetach, to-do listach i zaplanowanych działaniach.

Jedno, co musimy sobie powiedzieć na pewno: dobry marketer to taki, który nie pracuje w chaosie. Owszem, mówią, że tylko geniusz odnajduje się w chaosie, ale też niedaleko jest od geniuszu do obłędu. Prawdziwie genialny marketer, chaos dnia miesza małą łyżeczką w kubku dobrej kawy o poranku, niczym szczyptę cukru, odnosząc się do uporządkowanych,  dzięki technologii, zadań i wyzwań. Ten „porządek” chroni nas przed obłędem. Dla wielu z naszych znajomych, ten pozorny porządek, to jednak i tak chaos. Zatem, dla przywiązanych do tego powiedzenia, nie odczujecie zmiany w postrzeganiu 😉 Jakie więc narzędzia warto wykorzystywać w pracy marketingowej, aby była bardziej efektywna, produktywna i uporządkowana? Które na pewno przydają się w naszej pracy, ale nie tylko, bo przecież w prywatnym życiu również?

Aplikacje testowane na ludziach

Pozwoliłem sobie przygotować listę, którą podzieliłem na funkcjonalne kategorie. Oto ona. Podkreślone pozycje, to te, których sam używam. Od razu doprecyzuję: jestem użytkownikiem środowiska Apple, dlatego wielokrotnie będą to płatne aplikacje, jednak w zestawieniu ujmuję również te, z których korzystałem w czasie pracy na Windowsie. Wyróżnionymi  aplikacjami z poniższej listy posługuję się obecnie.

Porządkowanie własnych zadań na każdy dzień:

Todoist
Microsoft To Do 
Taskboard
Minimalist
Things $

Porządkowanie pracy i zadań zespołu w ramach wspólnych projektów:

Trello
Asana
Jira ($)
Sunsama ($)
Monday ($)

Apki pomagające utrzymać skupienie na zadaniach w trakcie pracy:

Forest $
Plantie
Freedom
Stayfocused

Time Trackery:

Toggl
Clockify $
Harvest
TimeCamp
TimeTag

Planowanie postów z wyprzedzeniem:

Creator Studio
Buffer
Google Sheets
Later
Hootsuite $

Kalendarze:

Google Calendar
Business Calendar
Microsoft Outlook Calendar
Calendar.com
Fantastical $

Analityka i raporty:

Google Analytics
SoTrender $
Buffer
Sociality.io $
Socialbakers $

Być może zainteresuje Cię również: Te książki o marketingu warto przeczytać

Połączenie ich funkcjonalności tworzy porządek spraw, nad którymi łatwiej zapanować w codziennym biegu od maila do maila i od klienta do klienta. Przy okazji warto wspomnieć o wzajemnej integracji usług np. Asany w Gmailu. Dostaliście właśnie maila i musicie przekazać pracownikowi zadanie? Uważacie, że bez „taska” zginie w gąszczu wiadomości? Nic prostszego. Maila od razu możecie przekształcić w zadanie. Właśnie dzięki wzajemnej integracji systemów. Voilà.

Autor: Olek Czerniewicz

Marketing Specialist

Olek Czerniewicz

Olek Czerniewicz

Udostępnij

Inne artykuły w tej kategorii